Просвіта

23.02
Тривога перед 24 лютого






21.02
ГРА "ПОСОРТУЙ"
Для розвитку у дітей дошкільного віку логічного мислення, довільної уваги, вміння порівнювати, аналізувати, групувати предмети


20.02
СКЛАДОВІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ







17.02
ЯК ПОТУРБУВАТИСЯ ПРО СЕБЕ?






6.02
ТРИ РІВНІ СЛУХНЯНОСТІ





02.02
ЯК РІЗНІ СТИЛІ ВИХОВАННЯ ПОЗНАЧАЮТЬСЯ НА ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ







Лютий

27.01
ЯК КЕРУВАТИ ЕМОЦІЯМИ У ЧАСИ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ?











26.01
ГРА "СКАЖИ НАВПАКИ"
25 січня - День навпаки.
Гра для розвитку логічного мислення, аналітико-синтетичної діяльності, активізації словникового запасу дітей дошкільного віку.


23.01
ГОТУЄМОСЬ ДО ШКОЛИ









20.01
ГРА "ЗНАЙДИ ВІДМІННІСТЬ"
Для розвитку зорового сприймання, спостережливості, концентрації та переключення довільної уваги дітей дошкільного віку.


ЯК НАША ПСИХІКА РЕАГУЄ НА МАСОВІ ТРАГЕДІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ?





19.01
ГРА-ТРЕНІНГ "РІЗНИЙ НАСТРІЙ У САШКА"
Здатність розпізнавати емоції інших, а також свої власні дуже важливо розвивати у дітей ще з самого раннього віку.

16.01
ДІЗНАЙТЕСЯ ПРО РИЗИКИ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ










13.01
ГРА "ЩО ЗАЙВЕ В ХОЛОДИЛЬНИКУ?"
Для розвитку логічного мислення, довільної уваги дітей дошкільного віку

11.01
ІНТЕРАКТИВНА ГРА "ОБІЙМАНЦІ" (авторка Світлана Ройз)
В основі цієї гри - практика тактильної близькості між батьками та дітьми. Доторки та обійми, запропоновані в цій грі, передбачають різну інтенсивність та дистанцію, тож обирайте їх, керуючись конкретною ситуацією. Запам'ятайте ті види обіймів, які вам та вашій дитині найбільше припали до душі й час від часу нагадуйте про них одне одному, запитуйте, яких обіймів зараз хочеться. Обіймайтесь з дітьми найтеплішими обіймами: запропонованими в цій грі, чи тими, які самі вигадаєте!


09.01
АНТИСТРЕС-ВПРАВИ ДЛЯ ДІТЕЙ
(допомагають збалансувати психоемоційний стан дітей та дорослих)





Січень

12.12
ГРА "ЗНАЙДИ ВІДМІННОСТІ"
Для розвитку довільної уваги дітей дошкільного віку, вміння порівнювати, аналізувати, знаходити спільне й відмінне.


ДІТИ І СТРЕС
Пам'ятайте, що діти як губки, вбирають все, що відбувається навколо. Уважно стежте за станом і поведінкою своїх дітей, у них можуть проявлятися ті чи інші ознаки стресу.






09.12
МАЛЕНЬКИЙ АГРЕСОР
Агресивна поведінка дитини — своєрідний сигнал SОS, прагнення привернути увагу до свого внутрішнього світу, в якому накопичилося багато руйнівних емоцій, із якими дитина сама не може самостійно впоратися.





01.12
ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО: ДІТИ МІЖ ДВОХ ВОГНІВ


Грудень

30.11
ТУРБОТА ПРО СЕБЕ - НЕОБХІДНІСТЬ ДЛЯ КОЖНОГО
Турбота про себе є ключовим елементом психічного здоров’я, що допомагає протистояти стресовим факторам, яких на сьогодні чимало.
Турбота про себе - це прояв відповідальності. Якщо ви навчитеся піклуватися про себе, розпізнавати та задовольняти свої власні почуття й потреби, ви відчуєте, як зсередини наповнюєтеся позитивною енергією та любов'ю, якими вам захочеться поділитися з іншими людьми.









29.11
ПСИХОЛОГІЧНІ ІГРИ ДЛЯ ЗНЯТТЯ АГРЕСІЇ
Під час війни, після пережитого стресу агресивність у дітей дошкільного віку може підвищитись. Вивільнення цієї енергії дітьми може схвилювати, розізлити, поставити в глухий кут чи засмутити дорослого, адже вона асоціюється з руйнівною поведінкою. Як же можна за допомогою ігор безпечно дозволити дитині "випустити пару"?















24.11
ГРА "РОЗВИВАЄМО ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ ТА УВАГУ"


22.11









14.11
РЕЛАКСАЦІЯ "НЕЗВИЧАЙНА ВЕСЕЛКА"


09.11
ГРА "ПІДБЕРИ ПАРУ"
Для розвитку сприймання, логічного мислення,
довільної уваги, пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку.


07.11







04.11
РЕЛАКСАЦІЯ "МЕТЕЛИК"
Релаксація дає можливість заспокоїтися, розслабитися,
зняти м'язове напруження, позбавитися емоційної напруги.


03.11
МЕТОД "АКТИВНОГО СЛУХАННЯ" ЯК ОДИН З ЧУДОВИХ
ПРИЙОМІВ НАЛАГОДИТИ КОНТАКТ З ДИТИНОЮ
Якщо ви знаєте, що це і активно користуєтесь ним –
іще раз актуалізуйте всі нюанси. Якщо ж метод для вас новий – спробуйте!
Насправді цей спосіб вести діалог застосовується не тільки до дитини, але і до дорослих!









01.11
ГРА "ЗНАЙДИ ОДНУ ВІДМІННІСТЬ"
Гра для розвитку зосередженості, спостережливості, довільної уваги дітей дошкільного віку.


ТОП-5 ТЕХНІК БОРОТЬБИ ЗІ СТРЕСОМ, ЕМОЦІЙНИМ ВИГОРАННЯМ ТА КРИЗАМИ






Листопад

ЯКЩО ДИТИНА ВЖЕ "ЗАЛИПЛА В ЦИФРУ"?
Дедалі більше дітей з раннього віку є digital-залежними (digital — від англ. цифровий). За статистикою кожна третя дитина вчиться користуватися мобільним телефоном або планшетом перш, ніж починає говорити. Проблема залежності дітей дошкільного віку від мобільного телефона стає дуже гострою в сучасних реаліях. І чим сильніше залежність, тим сильніше амплітуда перепаду емоцій. Діти влаштовують гучні істерики і найчастіше «перемагають» батьків, які втомилися від такої поведінки. Що ж робити коли дитина вже залежна від гаджета?






ГРА "ЩО ЗА НІСЕНІТНИЦЯ? "
Гра для розвитку довільної уваги, логічного мислення, мовлення дітей дошкільного віку.


АУДІАЛ, ВІЗУАЛ, КІНЕСТЕТИК: ЯКИЙ КАНАЛ СПРИЙНЯТТЯ
ІНФОРМАЦІЇ ПЕРЕВАЖАЄ У ВАШОЇ ДИТИНИ?
Звичайно ж, дорослим необхідно враховувати особливості сприймання й обробки інформації дітьми. Важливо спілкуватися з дитиною її «мовою»:
1) зауваження сприйматимуться ліпше, якщо:
- візуалу – похитати головою, «погрозити» пальцем;
- аудіалу – прошепотіти «ш-ш-ш, тихіше»;
- кінестетику – покласти руку на плече, легенько торкнутись
2) під час виконання дитиною певного завдання варто:
- візуалу – дозволити покласти перед собою аркуш, на якому дитина у процесі роботи може штрихувати, малювати тощо;
- аудіалу – не робити зауважень, коли він у процесі роботи вимовляє певні звуки, рухає губами;
- кінестетику під час статичної роботи – давати змогу час від часу порухатися – сходити в іншу кімнату, встати й пострибати тощо;
3) при спілкуванні використовуйте прийоми, близькі і знайомі дитині:
- із візуалом уживайте слова, що описують колір, форму, місцезнаходження, використовуйте наочні посібники: ілюстрації, картинки, схеми, зразки тощо;
- з аудіалом імпровізуйте за допомогою різних варіацій голосу – гучність, паузи, інтонації;
- із кінестетиком використовуйте жести, дотики; мовлення має бути повільним і чітким, слід давати йому змогу «обігрувати» інформацію.





ПСИХОГІМНАСТИКА ДЛЯ ДІТЕЙ
За допомогою психогімнастичних ігор та вправ у дітей дошкільного віку відбувається розвиток "мови почуттів" (назви емоцій ведуть до емоційного усвідомлення себе та інших), зняття емоційної напруги, профілактика психічного здоров'я.


ГРА "ЗНАЙДИ КВІТОЧКУ З БУКЕТА"
Гра для формування вміння аналізувати, порівнювати, розвитку зорового сприйняття, довільної уваги дітей дошкільного віку.


ТРЕНУЄМО ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ
Щоб вміти справлятися зі своїми емоціями і почуттями, потрібно спершу навчитися розуміти власні емоції, розрізняти їх, відстежувати їх сигнали в тілі, приймати їх і вміти аналізувати, як реакції впливають на поведінку, усвідомлювати і вибирати стратегії поведінки в тій чи іншій ситуації.
















ІГРИ З ПОМПОНАМИ (частина 1)
Зазвичай кольорові помпони використовуються для рукоділля та творчості. А ще їх можна використовувати для сенсорного розвитку дітей дошкільного віку, адже кольорові помпони репрезентують великий спектр кольорів, бувають різних розмірів, приємні на дотик. За допомогою ігор з помпонами у дітей розвивається дрібна моторика, пам'ять, увага, мислення.


ГРА "АСОЦІАЦІЇ"
Для розвитку вміння аналізувати, образного і логічного мислення, уяви,
довільної уваги, спостережливості дошкільників.









РЕСУРСИ ОСОБИСТОСТІ: ВИЗНАЧАЄМО ТА ВІДНОВЛЮЄМО
10 жовтня - Всесвітній день психічного здоров'я.
Без психічного здоров‘я неможливе гармонійне і повне життя людини. Психічні розлади, життя в тривалому стресі під тягарем проблем, відчуття безвиході й пригнічення - це все може бути непомітним для зовнішнього ока, але воно визначає наш ресурс і повноту життя.

Сьогодні, більшість українців знаходяться у стресі, переживають складний емоційній і фізичний досвід, але для нашої стійкості є надзвичайно важливим робити все можливе, для власного відновлення і розвитку життєстійкості.

ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО МЕЖІ ОСОБИСТІСНОГО ПРОСТОРУ?
"Кола спілкування, кола стосунків" (circles of relationships) - візуалізація особистісного простору для дітей старшого дошкільного віку
Мета: допомогти запобігти психологічному, фізичному, сексуальному насильству над дитиною.
Схема складається з декількох кіл, що мають різні кольори.
З дітьми можна розфарбовувати ці кола, промовляти різні ситуації, щоб діти вчилися визначати, як правильно вчинити в кожному окремому випадку.








ЯК ПОДОЛАТИ ТРУДНОЩІ У ПОВЕДІНЦІ ДИТИНИ




ГРА "ПОВТОРИ ЕМОЦІЮ"
Для розвитку у дітей дошкільного віку здатності відчувати стан іншого,
вміння розрізняти емоції, тренувати емоційний інтелект.


ВИБАЧАТИСЯ ПЕРЕД ДИТИНОЮ: КОЛИ, ЯК І ЧИ ВАРТО
Уміння просити вибачення у дитини – це здоровий спосіб підтримувати відносини в родині і навчити дітей вести себе гідно, коли вони зроблять свої помилки. Адже діти беруть приклад з того, що ми робимо, а не з того, що ми говоримо.


Жовтень

ГРА "НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ"
Для розвитку довільної уваги, логічного мислення, вміння класифікувати
предмети за спільною ознакою, добирати узагальнюючі слова


Дидактична гра "Що зайве?"







БЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА З НЕЗНАЙОМЦЯМИ
(в рамках місячника цивільного захисту) 
       Дітей дошкільного віку можуть лякати комахи, темні приміщення або навіть домашні собаки, кішки, але в незнайомих людях небезпеку вони бачать вкрай рідко. Довірливі і відкриті, діти легко вступають в спілкування з дорослою людиною, особливо якщо вона веде себе чемно і впевнено. Тому завдання всіх батьків - пояснити, як поводитися з незнайомими людьми, дітям, щоб запобігти ситуаціям, які можуть бути небезпечними для їх фізичного та емоційного стану. Допоможемо дітям формувати свідоме ставлення до власної безпеки та навички безпечної поведінки!

ГРА "РОЗВИВАЄМО УВАГУ"
Для розвитку обсягу, стійкості, концентрації, вибірковості,
переключення довільної уваги дошкільників












ГРА "ЯКИЙ МАЛЮНОК НАСТУПНИЙ? "
Для розвитку зорового сприйняття, логічного мислення
(зокрема вміння аналізувати) дітей дошкільного віку


ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я
Психічне здоров'я так само важливо, як і ... фізичне здоров'я, і ​​
воно заслуговує на таку ж якість підтримки.


ГРА "ЩО НЕ ТАК НА КАРТИНІ? "
Для розвитку концентрації довільної уваги, логічного
мислення дітей дошкільного віку

Вересень

Немає коментарів:

Дописати коментар